Kort berichtje - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu Kort berichtje - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu

Kort berichtje

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 Mei 2009 | Kameroen, Kumba

Hallo allen,

Even een kort bericht van mij. Ik lag vannacht wakker (ik slaap niet zo goed hier) en toen kwam het volgende gedichtje in mijn hoofd. Dus ik sprong mijn bed uit, voor zover de klamboe dat toeliet, en schreef het op:

Als ik kan wennen aan het stof en de hitte,
En ik geen spin of kakkerlak meer vrees
Als een maaltijd zonder pepe* niet compleet is
Dan trouw ik misschien wel een Kameroenees.

Als ik altijd overal te laat kom,
En vloeiend Pidgin spreek en kan verstaan
Als ik aan één maaltijd per dag genoeg heb,
Dan trouw ik misschien wel een Kameroeniaan.

Als ik kan leven in een wereld zonder vuilnisbakken,
Zonder straatverlichting, zeep of nagelboener,
Als ik stroom maar sporadisch nodig heb,
Dan trouw ik misschien wel een Kameroener.

Als ik een engelengeduld kweek,
En elke dag zou koken en de was zou doen,
Dan zou ik misschien wel een goede vrouw zijn,
Voor zo’n vent uit Kameroen.


* Pepe is een zeer heet goedje wat in elke maaltijd standaard verwerkt is.


Liefs Lies

  • 22 Mei 2009 - 19:32

    Elzzy:

    Super leuk gedicht! =D

  • 22 Mei 2009 - 19:59

    Michelle:

    haha. :D Dan moet er dus nog het een en ander aan je veranderen Marlies.. :P Wil je geen Kamaroen hier naartoe nemen? ;) Kan hij hier ook een gedicht schrijven, dat een vrouw hier zelfstandig en onafhankelijk is en wil ontwikkelen en van alles en nog wat wil zijn ;)
    Wel een cultuurshock dus voor je? Heb je soms geen kippenvel momenten? Is allemaal zo anders dan hier, allemaal tegenstrijdigheden. Voel je je ook niet machteloos als je die mensonterende verhalen hoort? Het lijkt me wel moeilijk zo’n project met mensen die niet gewillig zijn om mee te werken en hun ogen en oren daarvoor sluiten. Had je nog voorlichting gegeven over mensenrechten? Hoe reageren de mensen daarop? En hoe reageren ze op jou? Sorry best veel vragen. Vind het erg leuk om je verhalen te lezen en nog meer te weten over het project. Sorry dat ik zo weinig reageer. Vind het echt super stoer van je dat je daar bent! Was wel hilarisch om te lezen van de kakkerlak. Mijn zus had trouwens met haar reis naar Ghana zelfs een soort van verlovingsring gekocht :P Ze was erop voorbereid! Ik ben tante geworden trouwens! Ik mail je daar later nog over! X

  • 23 Mei 2009 - 02:47

    Jenny:

    Haha wat een mooi gedicht!
    Kon ook niet goed slapen... gisternacht gewerkt en heb het warm (wat natuurlijk niet te vergelijken is met de hitte bij jou :P) Helaas komt er bij mij nooit een gedichtje uit... maar ik ben blij dat ik jouw blogs kan lezen ;)
    Ik moet jullie trouwens alvast waarschuwen dat er ook kakkerlakken zijn in HK >_< Maar ik weet nu wel bij wie ik in de kamer wil gaan slapen haha! Mis je!! XJenny

  • 23 Mei 2009 - 17:26

    Berthe:

    Hoi Marlies,
    Dee creatieve stroom komt vaak in de nacht, dat weet ik. Maar dat dat bij jou tot zulke mooie gedichten kan leiden dat wist ik niet.
    Nou 'k ben benieuwd of je dit allemaal zal lukken.
    Veel groeten en veel liefs van Berthe

  • 24 Mei 2009 - 08:51

    Tinus:

    Als je het maar laat!!!!
    hihihi

    nee hoor schat, als jou dat gelukkig zou maken...

    leuk gedichtje lies! Maar hoe heet nou iemand uit kameroen??

  • 25 Mei 2009 - 08:02

    Gertrude:

    :D! wow! waar haal jij je inspiratie vandaan! echt leuk gedichtje :)

  • 25 Mei 2009 - 19:10

    Anoek:

    Wat ben je toch een gekkie af en toe. Helemaal je lekkere warme bedje uit om dit gedichtje te schrijven! Al is het zeker de moeite waard geweest! Erg leuk lies! Enne..mij lijkt het niet zo'n goed idee hor, dat van het trouwen van een kameroener. Je wilt niet elke dag koken en de was doen toch? Dus kom maar weer lekker gewoon naar huis na je maandjes daar. hihi :) Fijne week en een dikke kus van mij

  • 27 Mei 2009 - 09:20

    Piet:

    Kan niet beter.

  • 10 Juni 2009 - 00:22

    Cor:

    Ik gebruik nooit een nagelborsteltje .....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kumba

Afrika :)

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

laatste berichtje uit Kameroen

22 Juni 2009

Toch nog een Hollandse zomer...?

11 Juni 2009

Even kort

28 Mei 2009

Jungle Justice

22 Mei 2009

Kort berichtje
Marlies

.

Actief sinds 05 April 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 40391

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 08 Augustus 2016

Greece

07 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Erbil

18 April 2009 - 19 Juli 2009

Afrika :)

07 Maart 2011 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: