laatste berichtje uit Kameroen - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu laatste berichtje uit Kameroen - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu

laatste berichtje uit Kameroen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 Juli 2009 | Kameroen, Kumba

Lieve allemaal,

Mijn laatste week gaat vandaag in! Over vijf dagen ga ik alweer naar huis. Onvoorstelbaar dat de drie maanden alweer voorbij zijn. Als een goede student weet ik dat het tijd is voor een korte reflectie ;)
Het begin was nog best lastig. Ik moest erg wennen en de eerste drie weken leken wel drie maanden zo lang! Alles was zo nieuw en anders dan thuis. Hoe kon ik hier ooit overleven? De weken daarna raakte ik in een ritme, hoewel het leven hier nooit saai werd door alle dingen die gebeurden. Soms erg leuk, grappig en om over naar huis te schrijven. En soms frustrerend, gevaarlijk of verdrietig.

De afgelopen weken waren vooral erg druk. Er was heel veel werk te doen en uiteindelijk heb ik ook nog aan mijn scriptie gewerkt wat me veel moeite kostte. Inmiddels zijn bijna alle collega’s die er waren toen ik aankwam vertrokken en veel nieuwe mensen zijn voor hen in de plaats gekomen. Het laatste weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan. Vrijdagavond hadden we een Michael Jackson Party waar een paar vrienden immitaties van Michael Jackson uitvoerden! Die jongens kunnen dansen! Wij ‘white men’ waren behoorlijk onder de indruk en het duurde dan ook even voor ik de dansvloer op durfde ;) Uiteindelijk was het nog supergezellig en heb ik ook nog een paar ‘danslessen’ gekregen :)
Zaterdag was een rustig dagje. Ik ben naar de markt geweest en ’s avonds hebben we heerlijk vis gegeten! Zo ontzettend lekker! Dat is het enige eten wat ik echt ga missen van Kameroen! Zondag een voetbalwedstrijd waar we bij gingen kijken. Ik had een paar leuke foto’s gemaakt, maar die avond liet ik Junior (een jongetje van een jaar of negen die elke avond eieren uit een emmer op zijn hoofd aan het verkopen is) met mijn camera spelen en wiste hij al mijn foto’s! Klein drama. Niet zijn schuld natuurlijk, gezien het Nederlandse menu op de camera. Gelukkig hadden meer mensen foto’s gemaakt van die dag!

Komende zaterdag vertrek ik naar het vliegveld van Douala. Ik neem de bus al in de middag, omdat hij pas vertrekt als ie vol is, en niemand kan zeggen wanneer dat is! Hopelijk kom ik goed op tijd aan en dan vlieg ik ’s nachts naar Brussel. Daar neem ik de trein naar Nederland en dan hoop ik dat mijn lieve zus mij staat op te wachten als ik aankom ;)

Voor iedereen die er over denkt een keer een bezoekje te brengen aan Afrika: ik kan Kameroen van harte aanbevelen ;) Ik heb genoten en veel geleerd van deze geweldige ervaring en ik hoop dat er nog veel reizen en avonturen zullen volgen!

Heel veel liefs en tot gauw :)

Lies

  • 13 Juli 2009 - 10:45

    Gertrude:

    Ben blij dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden.

    hopelijk tot snel in NL.

    groetjes

  • 13 Juli 2009 - 11:36

    Si:

    veel plezier je laatste paar dagen! doe iedereen de groeten! ik ga even een siesta houden, vannacht mn stageverslag ingeleverd :) jeeeeeeeeee
    xx

  • 13 Juli 2009 - 11:40

    Anoek:

    Fijne reis terug Lies! En wij zien elkaar SNEL :) Kusje

  • 13 Juli 2009 - 15:28

    Iris:

    Mooie samenvatting! ;-)

    Goede reis alvast!!

  • 13 Juli 2009 - 16:19

    Berthe:

    Hoi Marlies,

    EEn hele goede reis hoor, zal aan je denken.
    Veel liefs van Berthe

  • 13 Juli 2009 - 19:32

    Maartje:

    Hoi Lies,

    hoop je zondag nog te zien!

    x Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kumba

Afrika :)

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

laatste berichtje uit Kameroen

22 Juni 2009

Toch nog een Hollandse zomer...?

11 Juni 2009

Even kort

28 Mei 2009

Jungle Justice

22 Mei 2009

Kort berichtje
Marlies

.

Actief sinds 05 April 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 40392

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 08 Augustus 2016

Greece

07 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Erbil

18 April 2009 - 19 Juli 2009

Afrika :)

07 Maart 2011 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: