The Dutch Party :) - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu The Dutch Party :) - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu

The Dutch Party :)

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

19 Mei 2009 | Kameroen, Kumba

Zoals ik in mijn eerdere verhaal al liet weten, was dit een zeer drukke week! De laatste dagen van vorige week waren heel erg stressvol vanwege al de deadlines en de moeilijkheden waar we tegen aan liepen. De laatste dag van de week, vrijdag, was helemaal een hectische dag omdat we een aantal deadlines hadden, en we ook een talkshop moesten leiden. Gelukkig hadden we iets leuks om naar uit te kijken, want door die vrijdagavond hadden we een Dutch Party georganiseerd in ons huis! We hadden allemaal vrienden en bekenden uitgenodigd en iedereen gezegd dat ze wat met oranje aan moesten doen! Het was een gezellige avond maar de meeste mensen kwamen wel om ‘black men time’ dat wil zeggen: later dan afgesproken. Tegen het einde van de avond kreeg ik last van mijn buik dus ben ik naar bed gegaan. De volgende ochtend was die pijn helaas alleen maar erger geworden en moest ik ook voortdurend naar de wc :s Ik was echt ziek die ochtend dus zijn Sigal en Kate met me naar het ziekenhuis gegaan. Tegen die tijd kon ik gelukkig wel weer uit mijn bed komen en met de taxi naar het ziekenhuis. Ik zag er best tegenop, maar gelukkig ging alles veel sneller en soepeler dan ik verwachtte! Ik bleek een bacterie in mijn darmen te hebben en dat is makkelijk te genezen. Het was wel typisch dat ik eerst moest betalen voordat ik een doktor zag of medicijnen kreeg, maar de hulp was goed en de mensen waren vriendelijk! Ook voelde ik me zondag alweer stuk beter, en maandag weer helemaal de oude! Ik moet nog wel dagen antibiotica slikken (ze geven echt ontzettend veel!) maar gelukkig komt het helemaal goed!

Alle mensen die ik tot nu toe heb ontmoet zijn erg aardig. Af en toe wel moeilijk om mensen in te schatten, omdat ik iedereen erg aardig vind en later pas hun verleden hoor. Vaak gaat het zo met de gevangenen of ex-gevangenen die ik ontmoet. Afgelopen week hebben we bijvoorbeeld ontbeten bij een gevangene die zichzelf tijdens de dag uit de gevangenis koopt, maar savonds weer terug moet. Hij was best vriendelijk en we ontmoeten een aantal vrienden en bekenden van hem. Het ontbijt was erg uitgebreid en lekker, maar niet bepaald nuttig voor ons onderzoek denk ik. Later hoorde ik pas dat hij al bijna tien jaar in de gevangenis zat omdat hij agenten had vermoord tijdens een drugsdeal. Eerst was dat wel schrikken, maar ach, het ontbijt was erg lekker ;)
Helaas kan ik nog steeds niet de gevangenis in. Het hoofd van de gevangenis is niet blij met het onderzoek wat GCI uitvoert, en heeft ook een persoonlijke vendetta tegen een collega van mij die een relatie heeft met één van de gevangenen. Daardoor moeten we nu wat voorzichtiger zijn, maar ik hoop deze week toestemming te krijgen om gevangenen te interviewen. Daar zal ik tegen die tijd wel weer over schrijven!
Fijn dat mijn blogs zo goed bevallen! Blijf vooral reageren en mailtjes sturen mag ook! Ik vind het leuk om ook te horen hoe het met jullie gaat :).

Veel liefs
Marlies


p.s: Ik ga ook weer een paar foto’s plaatsen, maar ik moet er dan ook weer een paar afhalen vanwege ruimtegebrek. Waarschijnlijk alleen mensenfoto’s, ik vergeet steeds foto’s te maken van de mooie natuur, sorry! Op de foto doen Sigal en Laura ‘Pick a Pen’, dat is een straf die hier op scholen enz gebruikt wordt. Studenten moeten dan een hele tijd in die positie blijven staan.

  • 19 Mei 2009 - 10:19

    Janneke:

    Ik ben blij dat de bacterie weer weg is. Uitkijken geblazen dus... Hou de moed erin misschien kan je via een andere weg toch binnen de gevangenis komen (ik bedoel natuurlijk niet dat je nu een misdaad moet plegen ;) ) Miss you!! oja het boek is allang ingeleverd bij de bieb, was ik vergeten te zeggen.. xx

  • 19 Mei 2009 - 14:14

    Gertrude:

    Wat vonden ze van de Dutch Party? en hoop dat je wel snel de gevangenis in kan. Is toch wel een ervaring erbij en weet je ook echt waar je het voor doet.

    Groetjes!!


  • 19 Mei 2009 - 15:36

    Anoek:

    Achja het moest er toch ook een keer van komen he dat je nog ziek zou worden! Zullen we dan nu gewoon afspreken dat je het voor de komende maanden dan gewoon hebt gehad nu :) Lijkt me goed. Wel balen dat je de gevangenis nog niet in mag! Dat was natuurlijk wel een beetje waar je voor gekomen was! Lijkt me een raar idee..dat ontbijten met een gevangenen en dan pas later horen wat hij eigenlijk heeft gedaan..wat wel ietsje erger is dan een snoepje stelen bij de Jamin :P
    Wel superleuk dat jullie zelf een feestje hadden georganiseerd! Zo hoort het!
    Ik ben druk met mn afstuderen en dat gaat allemaal goed. Voor nu even geen nieuws, maar ik heb je ook net nog een emailtje gestuurd :)
    KUS!

  • 19 Mei 2009 - 17:46

    Mandy:

    Leuk berichtje! Het lijkt net of die meiden de plek aanwijzen waar jullie de kakkerlakken hebben neergeslagen. Erg interessant om te weten dat hun zo moeten staan,in de hoek staan lijkt me iets prettiger. haha. Hou je taai en rustig aan!

    Liefs,

  • 19 Mei 2009 - 21:26

    Lai-Yee:

    LIES!!!! Dat is schrikken zeg! Dat je een bacterie hebt opgelopen!! Ik weet uit ervaring hoe vervelend het voelt :S

    Maar ik sluit mij geheel bij Janneke aan; er moet een andere weg zijn om de gevangenis te betreden zonder een misdaad te plegen :P

    Phoe, als ik Pick a Pen moest spelen, dan zal ik vast weer een straf bovenop krijgen :( Nee nee, dat gaat mij niet lukken...

    Schat, doe rustig aan. Geen gekke dingen doen he? Niet meer ziek worden, geen schoenen verliezen, geen kakkerlakken laten lopen :P en geniet ervan in Kameroen!!

    Miss Yiu misses You!!

    Dikke kus, Lai-Yee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kumba

Afrika :)

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

laatste berichtje uit Kameroen

22 Juni 2009

Toch nog een Hollandse zomer...?

11 Juni 2009

Even kort

28 Mei 2009

Jungle Justice

22 Mei 2009

Kort berichtje
Marlies

.

Actief sinds 05 April 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 40439

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 08 Augustus 2016

Greece

07 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Erbil

18 April 2009 - 19 Juli 2009

Afrika :)

07 Maart 2011 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: