Voor de Nederlanders: Sinterklaas gedicht :) - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu Voor de Nederlanders: Sinterklaas gedicht :) - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu

Voor de Nederlanders: Sinterklaas gedicht :)

Blijf op de hoogte en volg Marlies

05 December 2013 | Libanon, Beiroet

Ook dit jaar zette ik weer trouw
Mijn schoen op het balkon
Hopen dat Sint Libanon bereiken zou
En er een cadeautje in doen kon

Al in Augustus stuurde ik een brief:
Na Spanje rechts en dan alsmaar rechtdoor
Neem dit jaar de boot vanaf Cyprus
Want het is niet zo veilig via Syrie binnendoor

Dus ik wachtte en wachtte en keek om me heen
Overal mannen in lange witte baarden
Maar die zijn al jaren geleden overgestapt
Op zwarte Jeeps in plaats van witte paarden.

Er zijn hier toch kinderen in nood genoeg
Zij waren het hele jaar niet stout
En hebben toch alles verloren
Hen word vertelt dat zelfs God niet meer van ze houdt

En hun lijstje was toch zeer bescheiden
Zij vroegen slechts wereldvrede
Maar Sint als u vanavond nog in buurt bent:
Met een besmeerde boterham zijn zij ook zeer tevreden.

  • 05 December 2013 - 11:54

    Berthe:

    Lieve Marlies,

    Een mooi gedicht heb je gemaakt, ik zal hem aan Bert doorsturen.
    Het is mooi dat je je gevoel op deze manier onder woorden kunt brengen.

    Het is erg wat er zich bij jullie allemaal afspeelt, al die kinderen.... en volwassen. Bert en ik vragen ons af wat we zouden kunnen doen naast de gewone greep in de beurs.
    Misschien heb jij wel een idee..

    Marlies, heel veel groeten en liefs en sterkte van Berthe en ik weet zeker ook van Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Marlies

.

Actief sinds 05 April 2009
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 40362

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 08 Augustus 2016

Greece

07 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Erbil

18 April 2009 - 19 Juli 2009

Afrika :)

07 Maart 2011 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: