Even kort - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu Even kort - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Marlies Rotshuizen - WaarBenJij.nu

Even kort

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

11 Juni 2009 | Kameroen, Kumba

Hallo allemaal,

Sorry dat ik al een tijdje geen nieuw verhaal heb geschreven. Het zijn rare en drukke weken geweest en alles lijkt in beweging te zijn en te veranderen deze dagen. Een vriend van ons is plotseling overleden en dat heeft ons allemaal geraakt.
Kate gaat terug naar huis in Schotland na een jaar voor GCI te hebben gewerkt. Ze kijkt er naar uit, hoewel ze Kumba en de mensen hier ook wel gaat missen. Het zal wel vreemd zijn om overal white men te zien en geen kinderen meer te horen roepen als je langs loopt. Sigal gaat ook al bijna naar huis en dus bereid ik me voor op een laatste maand waarin ik alleen maar Engels kan praten :p

Werk gaat goed. Nog steeds druk en ik begin te wennen aan het feit dat deadlines niet gehaald worden, afspraken niet worden nagekomen en mensen overal ‘ja’ op zeggen terwijl ze ‘nee’ bedoelen. Het voortdurende gelieg is af en toe vermoeiend, maar blijkbaar is het gebruikelijk hier, want mensen liegen schaamteloos in je gezicht terwijl je weet dat ze liegen en zij weten dat jij dat weet.

Ik moet alweer stoppen. Hopelijk kan ik snel weer een uitgebreider en positiever verhaal schrijven!

Veel liefs en tot over een paar weken!

Lies

  • 11 Juni 2009 - 10:52

    Berthe:

    Hoi Marlies,
    Ik lees net dat je morgen jarig bent, was het even helemaal vergeten, ja natuurlijk, 12 juni is jouw dag. Dus heel hartelijk gefeliciteerd met je 22 ste verjaardag.
    Wel heel apart om zo ver weg je verjaardag te vieren, maar ik denk dat je vrienden en vriendinnen er voor jou een mooi feestje van gaan maken. Wij zullen hier op jou het glas heffen en aan je denken!!!
    Wat erg dat die vriend is overleden, dat zal heel veel indruk op jullie allemaal maken ik hoor nog wel van Juul wat er gebeurd is.
    Hoop voor jou dat je ook weer betere tijden daar krijgt met nieuwe enthousiaste medewerkers, ieuwe vrienden en vriendinnen. Maar afscheid nemen is moeilijk als het mooi was met elkaar in zo'n bijzondere situatie als jullie daar samen in Kameroen. Mooie foto's heb je op de site gezet, kan ik me een beetje voorstellen hoe je daar leeft. Nou meidje , sterkte hoor, wij denken aan je en morgen een hele leuke dag!!!!!!!! veel liefs van Berthe

  • 11 Juni 2009 - 14:10

    Anoek:

    nog even een extra kusje voor jou

  • 11 Juni 2009 - 18:35

    Iris:

    Lijkt mij ook super irritant al dat gelieg. Dan denk ik dat ik maar liever lekker lomp heb, op zijn Nederlands haha!
    Zet'm op nog die laatste paar weken!

  • 12 Juni 2009 - 13:35

    Mandy:

    Hoi Marlies,

    Congratualtions & Gefeliciteerd. Ik heb expres even gewacht met schrijven tot je jarig bent!! Je bericht klinkt niet erg positief, maar het is heel begrijpelijk dat je er helemaal klaar mee bent. Je vriendinnnen daar gaan weg, je gaat praten in een taal die niet je moedertaal is maar die je wel beheerst en de beloftes die er zijn gemaakt aan het begin van je stage en tijdens je onderzoek worden niet nagekomen.

    Al met al, klinkt dus heel logisch dat je even niet zo positief bent. Maar blijf positief dat is de enige manier hoe je het kan volhouden. Geniet van de kleine dingen en verwacht niet te veel. Dan weet ik zeker dat het goed komt. Ik ben een expert inmiddels op het gebied.

    Nou dat waren mijn wijze woorden, ik kijk uit naar je positieve verjaardags bericht!!!

    Liefs,

  • 22 Juni 2009 - 09:02

    Bjørn:

    Hoi Marlies,

    Hoe gaat het? Ik hoor en lees dat je het prima naar je zin hebt in Kameroen. Ik zou er ook graag nog eens naartoe willen. De vriend van en vriendin van Marjon komt uit Kameroen en ik probeer ze steeds te overtuigen eens heen te gaan met zijn viertjes. Lijkt me super. Met een busje door de brouse.
    Ik hoorde van je vader het verhaal aan het strand. Echt verschrikkelijk voor die jongen en ook voor Kate (toch?) natuurlijk. Ook voor jou geeft net toch een raar gevoel kan ik me zo voorstellen. Hopelijk kun je het een plek geven. Hé als je weer in het land bent kunnen we eens kijken om elkaar te treffen. Zou gezellig zijn. Veel plezier nog de komende weken en succes met alles.

    Groetjes Bjørn

    P.S. je schrijft leuke verhalen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kumba

Afrika :)

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

laatste berichtje uit Kameroen

22 Juni 2009

Toch nog een Hollandse zomer...?

11 Juni 2009

Even kort

28 Mei 2009

Jungle Justice

22 Mei 2009

Kort berichtje
Marlies

.

Actief sinds 05 April 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 40353

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 08 Augustus 2016

Greece

07 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Erbil

18 April 2009 - 19 Juli 2009

Afrika :)

07 Maart 2011 - 30 November -0001

Beiroet

Landen bezocht: